Організація суспільної діяльності батьків та дітей
Одна з найголовніших задач педагогів та освітніх закладів - це співпраця та розширення поля позитивного спілкування у родині, реалізація планів та організації спільних дій батьків та дітей. У загальноосвітніх школах — єдиному соціальному інституті, через який проходять практично всі діти, складаються різноманітні форми взаємодії з родиною.
Форми пізнавальної діяльності: суспільні форми звітів знань, творчі звіти досягнень з предметів, дні відкритих уроків, свята знань та творчості, турніри знавців, олімпіади, випуск предметних газет, засідання, звіти наукових товариств учнів і т.і. Батьки в змозі допомогти в оформленні, підготовці заохочувальних призів, оцінці результатів, безпосередньо брати участь у заходах, створюючи власні або змішані команди. Це можуть бути конкурси: "Сім'я - ерудит", "Родинне захоплення", "Читацькі конференції", "Коло сімейного читання".
Форми трудової діяльності: оформлення кабінетів, благоустрій та озеленення шкільного дворика, посадка алей, створення класної бібліотеки; ярмарок-розпродаж сімейних поробок, виставки "Світ наших захоплень".
Форми відпочинку: свята, підготовка концертів, вистав, перегляд та обговорення фільмів, вистав, змагань, конкурсів, КВК, туристичні походи та зльоти, екскурсійні поїздки. У домашніх клубах вихідного дня батьки можуть організувати діяльність дитячих груп, сформованих з урахуванням інтересів та симпатій; проводити такі свята: День бабусь і дідусів; День моєї дитини; День подяки; ігрові сімейні конкурси; Спортивна родина, Музична родина; конкурс родинних клубів, конкурс господинь; конкурс "Екстремальна ситуація" (фізичні здібності та кмітливість).
Ефективність виховної системи навчального закладу характеризується поряд з іншими факторами, взаємодією з родиною, установленням батьків як суб'єктів цілісного навчального процесу поряд з педагогами і дітьми.
|